FrmCafeHoşgeldiniz :
En son ziyaretiniz :
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En iyi yollayıcılar
Programcı
 
Draquinq
 
xxReDoLxx
 
Dj Güray
 
kortel
 
AnyCooL
 
estonya
 
KinqCommando
 
kaharamanlar
 
zargonx041
 
En son konular
» Knıght Online Oynayanlar...
Çarş. Haz. 30, 2010 11:27 pm tarafından kortel

» Domuz
Salı Haz. 29, 2010 10:31 pm tarafından xxReDoLxx

» 3 Dakika Önce
Salı Haz. 29, 2010 10:31 pm tarafından xxReDoLxx

» Bir Çanak Ayran
Salı Haz. 29, 2010 10:27 pm tarafından xxReDoLxx

» Arka Kapı
Salı Haz. 29, 2010 10:26 pm tarafından xxReDoLxx

» Nereden anladın
Salı Haz. 29, 2010 10:26 pm tarafından xxReDoLxx

» Yesekmi?
Salı Haz. 29, 2010 10:25 pm tarafından xxReDoLxx

» No.160
Salı Haz. 29, 2010 10:24 pm tarafından xxReDoLxx

» Ödül
Salı Haz. 29, 2010 10:22 pm tarafından xxReDoLxx

Zirve100

Zirve100 Toplist
Alexa

Paylaş | 
 

 Yurtdışında Eğitim Rehberi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Programcı
Administrator
 Administrator
avatar

<b> Mesaj Sayısı </b> Mesaj Sayısı : 818
<b> Tecrübe Puanı </b> Tecrübe Puanı : 9432
<b> Rep </b> Rep : 1002
<b> Yaş </b> Yaş : 22
<b> Nerden </b> Nerden : Ankara

MesajKonu: Yurtdışında Eğitim Rehberi   Paz Haz. 27, 2010 11:56 am

Askerlik Tecil

Yurtdışında öğrenim görecek erkek öğrenciler, askerlik tecili için
Ankara�da Milli Eğitim Bakanlığına, yurtdışında ise ilgili Türk
Konsoloslukların Eğitim Ateşeliklerine başvuru yapmalıdırlar. Öğrenciler
yurtdışında öğrenim görecekleri programın ( dil eğitimi,ön lisans,
lisans, master, doktora,sertifika,diploma gibi) süresi doğrultusunda
askerlik tecili yaptırabilirler. Ancak, askerlik tecili için aranan bir
yaş sınırı vardır. Buna göre, lisans eğitimi yapacak öğrencilerin 29
yaşını, doktora eğitimi yapacakların ise 33 yaşını tamamlamamış olmaları
gerekir.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDAN ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜ KAZANARAK
ASKERLİĞİ ERTELETMEK İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR.

1) Milli Eğitim Bakanlığından alınacak başvuru formunun eksiksiz
doldurulması Yurtdışında ki okulunuzdan kabul mektubunun orijinali ve
Noter onaylı Türkçe çevirisi.

2) En son mezun olduğunuz okulun Diplomasının noter tasdikli 2 adet
kopyası

3) Yurtdışındaki okulunuzdan kabul mektubunun orijinali ve Noter onaylı
Türkçe çevirisi.
4) Varsa ÖSS sonuç Belgesi ( yurtdışında lisans eğitimi görecek başvuru
sahipleri için)

5) 2 adet noter onaylı Nüfus Cüzdanı örneği

6) 2 adet Askerlik Durum Belgesi

7) 6 adet vesikalık fotoğraf

Cool Devlet Memuru ise görevinden istifa belgesi
YURTDIŞINDA EĞİTİM İÇİN ASKERLİK TECİLİ NASIL YAPILIR?


Dil Kurslarına Gidenler : Yurtdışında dil eğitimi alacak öğrenciler en
fazla 1,5 yıl olmak üzere dil okulundan aldıkları kabul belgesi ile
birlikte askerlik tecili yaptırabilirler. Öğrenci 1,5 yılın sonunda
öğrenci, ön lisans, lisans veya yüksek lisans eğitimine başlar ise tecil
işlemini yenilemek durumundadır.

2 Yıllık Okullara Gidenler: Yurtdışında ön lisans eğitimi alacak
öğrenciler okulundan gelen okul kabul mektubu ile birlikte askerlik
teciline başvuru yapabilirler. Ön lisans programları için en fazla 3,5
yıl tecil işlemi yapılabilir. Arkasından lisans programlarına geçiş
yapılırsa askerlik tecili yenilenebilir.

3 veya 4 Yıllık Üniversite Lisans Programlarına Gidenler: Yurtdışındaki
üniversiteden alınan kabul belgesi ile birlikte askerlik tecili
yaptırabilirler.

Master ve Doktora Öğrencileri de yurtdışındaki okullarından alacakları
kabul mektubu ile birlikte tecil yaptırabilirler.

ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ NEREDE YAPILIR?


Askerlik tecil işlemleri için , Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim
Genel Müdürlüğü Yurtdışı Öğrenciliği Tanıma Birimine başvuru
yapabilirsiniz. Bu birim, öğrencinin evrakları eksiksiz ise bir hafta
içerisinde öğrencinin yurtdışında ki eğitimine onay verir ve Milli
Savunma Bakanlığına yazarak öğrencinin askerliğini tecil etmesini
sağlar. İşlemler yaklaşık bir hafta sürer. Öğrencinin bizzat kendisinin
Ankara'da Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Öğrenciliği Tanıma Birimine
Başvuru yapması gerekir. Milli Eğitim Bakanlığının Özel Öğrenci
statüsünü kazanmak ve bu şekilde askerliği erteletmek en iyi çözümdür.
Ayrıca, öğrenci resmi olarak �öğrenci� sayılacağından yurtdışına çıkışta
ödenen 50 USD'den muaf olabilir. Ayrıca, gideceği ülkedeki T.C
Büyükelçiliği Eğitim Ateşeliğine Kaydını yaptırarak, �özel öğrenci�
statüsünün ayrıcalıklarından yararlanabilir.

Başvuru Adresi:
Milli Eğitim Bakanlığı
Yükseköğretim Genel Müdürlüğü
06648 Bakanlıklar, Ankara
Tel : 0312-413 16 32
Faks :0312-418 45 53

Başvuru Ne Zaman Yapılmalıdır?


Başvurular Haziran ayında başlar ve ertesi yılın Nisan ayına kadar devam
eder.

Amerika veya Kanada'da iseniz başvurunuzu ya da dosya açılması işlemini
aşağıdaki Eğitim Ateşeliklerine yapmanız gerekir.

Amerika'da aşağıda belirtilen eyaletlerde iseniz veya KANADA �da iseniz
TC. Washington DC Büyükelçiliğine başvuru yapmanız gerekir; District of
Colombia, Maryland, Virginia, West Virginia, Bahamas, Connecticut,
Delaware, Florida, Georgia, Kentucky, Maine, Massachusetts, New
Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Pennsylvania, Rhode
Island, South Carolina, Vermont, Alabama, Arkansas, Louisiana,
Missisippi, New Mexico, Oklahoma, Tennessee ve Texas

T.C Washington DC Büyükelçiliği

Eğitim Ateşeliği

2525 Massachusetts Avenue NW
Washington DC 20008
Tel : 202-612 68 10
Fax: 202-319 15 38

Eğer aşağıdaki Eyaletlerden birinde iseniz başvurunuzu T.C Los Angeles
Konsolosluğuna yapmanız gerekir; Arizona, California, Colorado, Hawaii,
Idaho, Montana, Nevada, Oregon, Utah, Washington, Wyoming, Pacific
Islands, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri,
Nebraska, Ohio,ve Wisconsin

T.C Konsolosluğu- Los Angeles

Eğitim Ateşeliği

4801 Wilshire Boulevard
Suite 311, LA 90010
Tel : 323-934 01 98
Faks: 323-934 68 27

İngiltere'de Bulunan Öğrenciler ya da dosyalarını açtırmak isteyenler
ise şu adrese başvuru yapmalıdırlar:

T.C Londra Konsolosluğu Eğitim Ateşeliği

256 Edgware Road Tigris House
London W2 1DS
Tel: 0044 207 7241511

Yukarıdaki adreslere şahsen veya posta ile başvuru yapılabilir. Ancak,
Milli Eğitim Bakanlığına öğrencinin bizzat başvuru yapması gerekir.

Yurtdışında Eğitimini tamamlayan veya Öğrenci Statüsünden başka bir
statüye geçenler mutlaka bağlı bulundukları eğitim müşavirliğinden
dosyalarını kapatmalıdırlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frmcafe.turkforumpro.com
Programcı
Administrator
 Administrator
avatar

<b> Mesaj Sayısı </b> Mesaj Sayısı : 818
<b> Tecrübe Puanı </b> Tecrübe Puanı : 9432
<b> Rep </b> Rep : 1002
<b> Yaş </b> Yaş : 22
<b> Nerden </b> Nerden : Ankara

MesajKonu: Geri: Yurtdışında Eğitim Rehberi   Paz Haz. 27, 2010 11:57 am

Burs İmkanları ve Asistanlık

Yabancı öğrencilerin üniversitelerden burs temin edebilmeleri çok
güçtür. Normal olarak, üniversiteler yabancı öğrencilere ilk sene burs
ya da asistanlık vermeme eğilimindedirler. Öğrenciler birinci yıldan
sonra akademik başarılarına ve ihtiyaçlarına göre burs için göz önüne
alınabilirler. Bununla birlikte akademik bakımdan, test sonuçları ve
İngilizce bakımından en üst düzeyde başarı göstermiş olan öğrencilerin
birinci senede ve ilk aşamada burs almaları mümkün olabilir. Burslar
çoğunlukla kısmidir, yani genellikle toplam masrafın yalnızca bir
kısmını karşılar. Yüksek lisans ve doktorada burs imkanları lisansa göre
daha fazladır. Devlet okullarının çoğu lisans düzeyindeki yabancı
öğrencilere hiç burs vermez. Çok iyi İngilizce bilen, TOEFL ve SAT
sınavlarında %1'e girebilen. Lise not ortalamaları çok yüksek olan vb.
üstün özellikleri bulunan öğrenciler veya herhangi bir spor alanında
üstün başarılı olan, bilimsel ödülleri olan kişilerin bazı Amerikan
üniversitelerinden burs almaları mümkündür.
ASİSTANLIK

Yurtdışında eğitim için kendi kişisel kaynakları yetersiz master ya da
doktora öğrencilerinin asistanlık başvurusu yapıp, okulda çalışarak para
kazanmaları mümkündür. Asistanlık başvuruları asistanlık türüne göre
değişiklik göstermektedir.
Master Düzeyinde Asistanlık

Genellikle iki yıl ya da daha kısa süren master programlarında,
öğrenciler belli bir alanda uzmanlaşarak, akademik bilgi ve
tecrübelerini iş hayatına aktarmayı planlarlar. Bu eğitim sırasında
asistanlık pek çok öğrencinin mali destek için başvurduğu bir çalışma
şeklidir.
Master düzeyinde asistanlık yapan bir öğrencinin yasal olarak haftada 20
saat çalışma hakkı vardır. Yapılan bu çalışmanın karşılığında ödenen
ücretler okuldan okula değişikli göstermektedir. Bazı okullar asistanlık
yapan öğrencilerin okul ücretlerinin bir kısmından yada tamamından muaf
tutar ve her ay belli bir ücret öder. Bazı okullar ise öğrenciye sadece
aylık belli bir maaş verebilir.
Master düzeyinde asistanlık türleri okuldan okula değişse de en çok
rastlanan türleri;
Öğretim Asistanlığı (Teaching Assistantship)
Öğretim asistanları, öğretim üyelerine bölüm içerisinde verdikleri
derslerde yardımcı olurlar. Bu öğretim asistanının öğretim üyeleri ile
birlikte derse girme ve öğretim görevlilerine sınav hazırlığı, ders
programı hazırlığı gibi pek çok görevi kapsayabilir.
Araştırma Asistanlığı (Research Assistantship)
Araştırma asistanları üniversitedeki öğretim görevlilerinin araştırma
konularında yardımcı olurlar. Sürdürülen araştırma için bilgi
toplanması, kütüphane araştırmaları, anketler, raporlar araştırma
asistanının görevleri arasındadır. Bu sorumluluklar öğretim görevlisine
ve araştırma konusuna göre değişebilir.
Genel Asistanlar(Graduate Asistantantship)
Genel asistanların öğretim asistanı ve araştırma asistanı gibi belli
görevleri yoktur. Bölüm içerisindeki genel işlere yardımcı olurlar.
Nasıl Başvurulur?

Master düzeyinde asistanlık başvuruları program başvurusu ile
yapılabilir. Her okulun o yıl için belirlediği bir asistan alım sayısı
bulunmaktadır. Çoğu okulda asistanlık başvuruları öğrencinin okula
başlayıp bir sömestir eğitim almasından sonra gerçekleşir.
Bazı okulların program başvurularında asistanlık başvuru kısmı açıkça
belirtilir. Asistanlık başvurusunda önem taşıyan faktörler arasında,
öğrencinin ortalaması, iş tecrübesi, ingilizce seviyesi ve diğer sınav
skorları sayılabilir. Çok sık olmasa da, akademik özellikleri çok iyi
öğrenciler okula başlamadan asistanlık alabilir. Asistanlık başvurusunu
program başvurusu ile yapan öğrencilerin, başvurularını takip amaçlı
okulla temasa geçmesi önem taşır.
Master programına başladıktan sonra, istenilen zaman asistanlık için
başvuru yapılabilir. Her dönem pek çok asistan mezun olur ve yerine yeni
asistanlar alınır. Öğrenci bu boşlukları takip ederek, bölümle düzenli
kontakta bulunarak ve de not ortalamasını yüksek tutarak asistanlık
şansını arttırabilir.
Doktora Düzeyinde Asistanlık

Doktora eğitimi sırasında asistanlık almak eğitim masraflarını
azaltmanın ve aynı zamanda öğretim yada araştırma alanlarında geleceğe
yönelik tecrübe edilebilmesi açısından çok değerlidir.
Doktora başvurusu yapılırken, başvuru formlarında öğrencinin asistanlık
isteyip istemediği sorulur. Öğrenci araştırma konusunu belirleyip ilgili
bir profesör ile kontağa geçmiş ise araştırma düzeyinde, henüz
araştırma konusu belli değil ise öğretim asistanlığına başvurması daha
iyi olacaktır. Doktora düzeyinde asistanlık arayan öğrencilerin not
ortalamaları, varsa daha önceki araştırmaları, dil seviyeleri çok önem
taşır. Çoğu doktora programının ilk yılında öğrencilere karşılıksız burs
verildiği ve asistanlık için ikinci yıl karar verildiği
unutulmamalıdır. Doktora düzeyinde de master da olduğu gibi çoğunlukta
üç farklı tür asistanlık vardır.
Öğretim Asistanlığı(Teaching Assistantship)

Öğretim asistanlığında öğrenci genellikle lisans düzeyine eğitim alan
öğrencilere ders verir. Bu dersler genelde en temel derslerdir. Bu
anlamda öğrencinin dil seviyesinin çok iyi olması beklenir. Dil seviyesi
daha düşük öğrenciler ise sınavlara girebilir ya da sınav kağıtlarını
değerlendirebilir. Doktora düzeyinde öğretim asistanlığında, öğrencinin
tüm okul masrafları karşılanır ve belli oranda bir maaş ödenir. Öğretim
asistanının eğitim masrafları ve maaşı okul yada bölüm tarafından
ödenir.
Araştırma Asistanlığı (Research Assistantship)

Bu tip asistanlıkta okulun tüm masrafı ve öğrenciye bir maaş ödenir.
Öğrenci ise bunun karşılığında bir profesörün araştırma asistanı olarak
görev alır. Araştırma asistanlığı genelde ilk yıllar verilmez.
Öğrencinin doktora programına başlayıp birkaç ders aldıktan sonra
araştırma konusuna karar vermesi beklenir. İlk senelerde genelde
karşılıksız burs verilir.
Araştırma asistanları danışman profesörün denetimde araştırma yaparlar.
Bazı araştırma asistanlarının okul masrafları ve maaşları danışman
profesörün araştırma bütçesinden, bazen de araştırma tezine sponsor bir
özel şirket tarafından ödenir.
Nasıl Başvurulur?

Doktora düzeyinde özellikle bir alana ilgi duyan öğrenciler, eğitim
alacakları okulda bu alanda araştırma yapan bir profesör bulur ise,
onunla kontağa geçmeli ve asistanlık almak istediğini dile getirmelidir.
Bu aşamada öğrencinin akademik geçmişi, varsa araştırma konuları, dil
seviyesi ve isteği çok önem taşır. Öğrencinin konu ile ilgili bilgi
birikimini ve akademik yetenek ve tecrübelerini ilgili kişiye
aktarabilmesi gerekmektedir.
Başvurular okula başvuru aşamasında yapılabileceği gibi, doktora
programına başladıktan sonra da yapılabilir. Bu durumda yine yukarıda
belirtilen faktörler ve de okulda o zamana kadar aldığı derslerin
ortalaması da önem taşır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frmcafe.turkforumpro.com
Programcı
Administrator
 Administrator
avatar

<b> Mesaj Sayısı </b> Mesaj Sayısı : 818
<b> Tecrübe Puanı </b> Tecrübe Puanı : 9432
<b> Rep </b> Rep : 1002
<b> Yaş </b> Yaş : 22
<b> Nerden </b> Nerden : Ankara

MesajKonu: Geri: Yurtdışında Eğitim Rehberi   Paz Haz. 27, 2010 11:58 am

YÖK Denkliği

Yurtdışından alınan Ön Lisans, Lisans ve Yüksek Lisans düzeyindeki
yükseköğretim diplomalarının denklik işlemleri, 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanunu' un 7/p maddesi ile Yurt Dışı Yükseköğretim
Diplomaları Denklik Yönetmeliği hükümlerine göre yapılmaktadır. Buna
göre:

1. Yurtdışından alınan bir diplomanın denklik değerlendirmesine
alınabilmesi için, diplomanın alındığı kurumun ve eğitimin yapıldığı
programın, Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmış olması
gerekmektedir.
2. Yükseköğretimlerini yurt dışında yapmak isteyen ve lise
öğrenimlerini Türkiye'de tamamlayan Türk uyruklu öğrencilerin; Öğrenci
Seçme(ÖSS) Sınavına girmiş ve taban puanı tutturmuş olmaları koşulu
bulunmaktadır. Ancak, aşağıda verilen diplomalara sahip kişiler, yurt
dışından alacakları diplomaların denkliği için ÖSS sınavından taban
puanı almak zorunda değildirler: SAT 1(Asgari 1000 puan), ACT(Asgari 21
puan), Abitur, French Baccalaureat, GCE A level certificate(Asgari 2
alan), International Baccalaureat(IB)
3. Diploma denklik işlemi için aranan belgeler şunlardır:

- Bir önceki eğitim-öğretime ilişkin diploma aslı veya onaylı
sureti, ve fotokopisi,
- Denkliği istenilen diploma veya mezuniyet belgesi aslı ile
noter veya yurtdışındaki Büyükelçilerimizce onaylı Türkçe tercümesi ve
örneği,
- Öğrenim süresi içinde alınmış olan tüm derslerin notlarını
ve ders saatlerini gösteren not çizelgesi(transkript) aslı ile noter
veya yurtdışındaki Büyükelçilerimizce onaylı Türkçe tercümesi ve örneği,
alınan derslerin içerikleri,
- Diploma sahibine ait pasaport aslı(Başvuru yurtdışından
yapılacak ise, bulunulan ülkedeki Büyükelçiliğimizce onaylanmış pasaport
örneği ile başvuru yapılabilir),
- Yabancı uyruklular için, denkliğe neden ihtiyaç duyduklarını
gösteren bir belge ile Emniyet Müdürlüğünden alınacak oturma izni
belgesi,
- Mezun olunan yükseköğretim kurumuna başka bir yükseköğretim
kurumundan transfer olunmuş ise transfer olunan yükseköğretim kurumunun
transkript aslı.

1. Uzaktan öğretim yoluyla alınan diplomalara denklik belgesi
verilmez.
2. Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından, Temel Fen
Bilimleri(Fizik, Kimya,Matematik, Biyoloji), Filoloji, Tarih, Coğrafya,
Edebiyat, Sanat Tarihi, Sosyoloji,Güzel Sanatlar, Klasik Arkeoloji,
Beden Eğitimi ve benzeri alanlarda alınan diplomaların denkliği,
ülkemizdeki benzeri programlara uygun eğitim alınıp alınmadığı
bakımından yapılan inceleme sonucuna göre reddedilmekte veya kabul
edilmektedir.

Bu alanların dışındaki mesleki alanlarda(Mühendislik, Tıp, Eczacılık,
Diş Hekimliği,Hukuk,vb.) alınan diplomaların denkliği, ilgili alanlarda
oluşturulan alt komisyonlar tarafından, başvuru sahibinin aldığı dersler
ve bunların içerikleri dikkate alınarak yapılan inceleme sonucuna göre
reddedilmekte,kabul edilmekte veya başvuru sahipleri seviye tespit
sınavına alınmaktadır.
Yükseköğretim Kurulu'ndan Duyuru

Üniversite Öğrenimlerini Yurtdışında Sürdürmek İsteyen Öğrencilerin
Dikkatine

Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından alınan diplomaların Türkiye'de
geçerli olabilmesi için Yükseköğretim Kurulu(YÖK) tarafından
onaylanarak denklik belgesi verilmesi gereklidir. Konuyla ilgili
aşağıdaki hususlara dikkat edilmesinde büyük yarar vardır:

* Bazı aracı kuruluşlar, basın ve yayın organlarına vermiş oldukları
ilanlarda, reklamını yaptıkları üniversitelerin YÖK tarafından
tanındığını da belirtmektedir. YÖK'ten onaylatmadan, bu bilginin
doğrulandığına kesinlikle inanmayız.
* Akraba, tanıdık veya arkadaşlarınızdan daha önce yurtdışında
okuyup, almış oldukları diplomanın denkliği YÖK tarafından tanınmış
olanlar olabilir. Ancak, sakın �ben de aynı yere gidersem alacağım
diploma da nasılsa tanınır� diye düşünmeyin. Çünkü yurtdışındaki
üniversiteler YÖK tarafından sürekli olarak değerlendirilmekte ve
bazıları tarafından verilen diploma ve dereceler tanınmamaktadır. Bu
nedenle, yurtdışına gitmeye karar verdikten sonra mutlaka YÖK Denklik
Bürosuna dilekçe ile başvurarak gideceğiniz üniversitelerin ve programın
tanınıp tanınmadığını öğreniriz.
* Yükseköğretimlerini yurtdışında yapmak isteyenlerin mutlaka o yıl
ki ÖSS'ye girmiş olmaları ve ön lisans programları için ilgili alan
türünde 105 ve daha fazla, lisans programları için ise ilgili alan
türünde 120 ve daha fazla puan almış olmaları gerekmektedir. YÖK'e
diploma denklik başvurusu sırasında, bu koşulların sağlanması durumunda
ise diploma denklik başvuruları kabul edilmemektedir.
* Yükseköğrenimlerine yurtdışında başlayacak sizler için geçerli ÖSS
puanı, eğitime başlayacağınız yılın ÖSS sonucudur. Bazı üniversiteler,
daha önceki yıllarda ÖSS sonuçlarına göre de öğrenci alabileceklerini;
bazıları ise, bu yıl ÖSS'de 120'nin altında puan almış olsanız bile,
üniversiteye özel öğrenci statüsünde başlayabileceğinizi, önümüzdeki yıl
ÖSS'de 120'nin üzerinde puan almanız durumunda alacağınız derslerin
otomatik olarak transfer edilip yıl kaybınızın olmayacağı garantisini
vermektedir. Böyle bir uygulamanın geçerli olduğuna kesinlikle
inanmayınız.
* Bazı kuruluşlar, yurtdışındaki üniversiteler ile anlaşma
yaptıklarını, sizlerin bir süre Türkiye'de eğitim gördükten sonra burada
aldığınız dersleri yurtdışındaki üniversitelere transfer ederek kısa
bir sürede o üniversitelerin diplomasını alabileceğiniz garantisini
vermektedir. Türkiye'de kanunen üniversite niteliği olmayan kuruluşlarda
eğitime başlayarak lisans diplomasını bu şekilde alanlara denklik
belgesi verilmemektedir.
* Devam zorunluluğu olmayan ve açık öğretim,uzaktan öğretim,vb.,
yapan yabancı üniversiteler tarafından verilen diplomalara YÖK
tarafından denklik belgesi verilmemektedir.

Başvuru Adresi

Yüksek Öğretim Kurumu Denklik Birimi

06539 Bilkent Ankara
Tel 0312 298 71 42 - Fax 0312 266 47 44
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frmcafe.turkforumpro.com
Programcı
Administrator
 Administrator
avatar

<b> Mesaj Sayısı </b> Mesaj Sayısı : 818
<b> Tecrübe Puanı </b> Tecrübe Puanı : 9432
<b> Rep </b> Rep : 1002
<b> Yaş </b> Yaş : 22
<b> Nerden </b> Nerden : Ankara

MesajKonu: Geri: Yurtdışında Eğitim Rehberi   Paz Haz. 27, 2010 11:58 am

Pasaport İşlemleri

Normal Pasaport(lacivert) ilk başvurusunda
yada
süre uzatma başvurularında istenilen belgeler;

Türk vatandaşlarının normal pasaportları yurt içinde Valiliklerce,
Emniyet Müdürlükleri ve yabancı memleketlerde Türkiye Cumhuriyeti
Başkonsoloslukları ve Büyükelçiliklerince verilir.

1. Pasaport Şube Müdürlüğünden, pasaport formu bankosundan ücret
karşılığı matbu pasaport istek formu alınarak formun ön yüzü eksiksiz
olarak nüfus cüzdanına göre doldurulur.
2. Nüfus cüzdanının aslı ve önlü arkalı çekilmiş fotokopisi
getirilecek.(Nüfus cüzdanlarında silinti, kazıntı olan ve oku
namayan,mühürsüz nüfus cüzdanları işleme alınmaz.)
3. İlk defa müracaata 4 adet 4,5X6 cm.ebadında, temditte 2 adet aynı
ebatta yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf temin edilecektir.
4. Varsa daha önce alınmış pasaportlar getirilecek.
5. Reşit olmayan çocuklar (Çocukların gelmesi gerekmektedir)ve
mahcurlar için müracaat edilecekse kanuni mümessillerinin verecekleri
muvafakatname veya anne baba ve çocuğun nüfus cüzdanlarının asılları ve
fotokopileri ile birlikte şubemize gelerek müracaat esnasında
muvafakatname alınacaktır.
6. Mesleğine ilişkin belge, işçi, ihracatçı, İthalatçı, kasap,
gazeteci, Kamu görevlilerinden görevlerine dair belgelendirme istenir,
diğer meslek sahiplerinin beyanları esas alınır.
7. Yurtdışında işçi olarak çalışanlar ile bunların eş ve çocukları
müracaat edeceklerse İş ve İşçi Bulma Kurumundan belge.
8. Öğrenci meşruhatlı harçsız pasaport almak isteyenlerden Milli
Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Genel Müdürlüğünden alacakları belge
KKTC/deki Doğu Akdeniz, Yakın Doğu , Girne Amerikan, uluslar arası
Amerika, Uluslararası Kıbrıs ve Lefkoşe üniversitelerinden öğrenim
göreceklerinden bahisle öğrenci meşruhatlı harçsız 2 yıl süreli pasaport
almak isteyenlerden o yıla ait OYS başarı belgeleri ile birlikte TC
Lefkoşe Büyükelçiliğinden onaylı kayıt ve ön kayıt belgeler istenir.
9. KKTC Vatandaşları için pasaport süresi 1 yıldan fazla
istenildiğinde KKTC konsolosluğundan tasdikli ( pasaport uzatabilmek
için gerekli) belge ve KKTC pasaportu
10. Yabancı uyruklu anne veya babaların çocukları için gerekli
muvafakatnameyi noterden yaptırması gerekir.

Umuma Mahsus Pasaportlar en az 6 aylık olmak üzere 1 yıl, 2 yıl, 3
yılı, 4 ve 5 yıllık sürelerle verilmektedir.

Yeşil pasaport ilk müracaata yada süre uzatma işlemi için istenilen
belgeler;
Dört yıl süreyle , yurt içinde İçişleri Bakanlığı, yurt dışında ise
İçişleri Bakanlığının muvafakatı ve Dışişleri Bakanlığının talimatı ile
Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri ve Başkonsoluslukları tarafından
verilir. Yurt içinde İçişleri Bakanlığı adına bu görevi İL EMNİYET
MÜDÜRLÜKLERİ üstlenmiştir.

1. a )Çalışanlar kurumun yetkili amiri tarafından tastiklenmiş matbu
talep formu ile müracaata bulunabilirler ancak ; emekli olan veya
çekilme sebebi ile kurumları ile ilişiği kesilen hak sahipleri pasaport
müracaat formlarını bulundukları ilin Pasaport Şube Müdürlüklerinden
temin edebilirler.
b)Emekli veya çekilme (istifa) sureti ile görevlerinden ayrılmış
olanların kurumlarından alacakları emekli olduğu veya ayrıldığı
tarihteki ünvan ve kadro derecesini gösterir belge getirilecek.
c)01.08.1997 tarihine kadar Bakanlığımız tarafından "Emekli"
sıfatıyla kendisine, eşine veya çocuklarına düzenlenmiş Hususi Damgalı
Pasaportların temdit edilmesi veya değiştirilmesi talebinde bulunan
vatandaşlarımızın emekli cüzdanlarının aslı ve fotokopisi getirilecek.
2. Nüfus cüzdanının aslı ve önlü arkalı çekilmiş fotokopisi
getirilecek.
3. İlk defa müracaata 4 adet 4,5X6 cm.ebadında, temditte 2 adet aynı
ebatta yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf temin edilecektir.
4. Refakat hanesine kaydedilecek 15 yaşından küçük çocukların
fotoğrafları hem pasaportun ilgili hanesine hem de pasaport talep
formuna yapıştırılacaktır.
5. Varsa daha önce alınmış pasaportlar getirilecek.
6. Reşit olmayan çocuklar ve mahcurlar için müracaat edilecekse
kanuni mümessillerinin noterden veya bizzat Şubemize gelerek verecekleri
muvafakatname gerekmektedir.
7. Hak sahibinin vefatı durumunda eşinin vukuatlı nüfus kayıt örneği
getirmesi ve nüfus cüzdanının medeni durumu kısmının "Dul" ibaresi ile
yenilenmesi gerekmektedir.
8. Hak sahibinin vefatı durumunda çocukların Hususi Pasaport talep
etmeleri mümkün değildir.
9. Her ne sebeble olursa olsun Sosyal Güvenlik Kurumlarının birinden
emekli aylığı alan yada ebeveyninin vefatı nedeniyle emekli aylığı
bağlanan kız çocuklarına Hususi Damfalı Pasaport verilmemektedir.
10. 18 yaşını doldurmuş kız çocuklarının ebeveynin hakkından
yararlanabilmesi için gelir getirici bir işte çalışmıyor olması, bekar
olması, (eğitim, öğretim durumu hariç) anne ve babası ile ikamet ediyor
olması ve hak sahibinin müracaat esnasında tebliğ-tebellüğ belgesi
imzalanması gerekmektedir.
11. Pasaport için bizzat başvuruda bulunulur. Ancak hak sahibinin
müracaata gelememesi durumunda eşinin ve çocuklarının pasaport
almalarına rıza gösterdiğine ilişkin hak sahibi tarafından verilen
muvafakatname, vekalatname yada taahhütname ibraz edilmesi durumunda,
hususi pasaport düzenlenerek kendilerine veya kanuni mümessillerine
teslim edilecektir.
12. 18 yaşını doldurmuş erkek çocuklarının öğrenci dahi olsa Hususi
Damgalı Pasaport almaya hakları yoktur.
13. Hususi Damgalı Pasaportlar 4 yıl süre ile düzenlenir.
14. Hususi Pasaport talebinde bulunan bayan eşinden ayrılmışsa ve
velayeti kendisinde olan çocuklarına hususi pasaport çıkarmak istiyorsa;
nüfustan vukuatlı nüfus kayıt örneği getireceklerdir.
15. Hak sahibinin vefatı ile çocuklarının pasaport alma hakkıda
ortadan kalkmaktadır. Bu durumda olupta daha önceden alınan pasaportlar
iade edilecek, aksi halde yurtdışına çıkışlarda ellerinden alınarak
iptal edilecektir.

Hususi Damgalı Pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat
edenlerin dul eşlerine, başkası ile evlenmemeleri kaydı ile Hususi
Damgalı Pasaport verilir, dul eşin başkasıyla evlenip boşanmadıktan
sonra nüfus kaydı Hususi Damgalı Pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada
vefat eden eşinin nüfus kaydına dönse dahi vefat eden eşinden dolayı
kendisine bu tür pasaport verilmemektedir.

Diplomatik Pasaport

Bu pasaport, diplomatik veya Hususi Damgalı Pasaport verilmesi mümkün
olmayan kimselere, Hükümetçe, hususi idarelerce veya Belediyelerce resmi
vazife ile yurt dışına gönderildiklerinde veya yurt dışına vazifeye
alındıklarında verilir.
Türkiye Cumhuriyeti'nin üyesi bulunduğu Milletler Arası kuruluşlarda
memur statüsünde çalışanlar ile Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay
Cemiyetince görevlendirilenlere de aynı nevi pasaport Emniyet Genel
Müdürlüğünce verilmektedir.
İstenen Belgeler:

1. Bakanlık onayı ve Pasaport talep yazısı, Üniversite mensuplarından
YÖK yazısı
2. Form dilekçe
3. 4 adet ( 4.5x6 ebadında) fotoğraf ( Temditler için 2 adet)
4. Nüfus cüzdanı veya noterden tasdikli örneği
5. Reşit olmayanların kanuni temsilcilerinin muvafakat namesi
istenir.

Türkiye Cumhuriyeti'nin üyesi bulunduğu Milletler Arası
kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlar ile Türk Hava Kurumu ve Türkiye
Kızılay Cemiyetince görevlendirilenlere de aynı nevi pasaport Emniyet
Genel Müdürlüğünce verilmektedir.

Normal (lacivert )pasaport bedelleri
6 AY 137,200,000 TL
1 YIL 168,300,000 TL
2 YIL 239,600,000 TL
3 YIL 314,800,000 TL
4-5 YIL 419,200.000 TL
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frmcafe.turkforumpro.com
 
Yurtdışında Eğitim Rehberi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kılıçarslan`da Halk Eğitim Kursu Sonunda Kuaför Olan Gençler
» sakinn ha sakinn 359 ile baslayan numarayi aramayinnnnn
» AİLE İLE İLGİLİ GÜZEL SÖZLER

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FrmCafe :: Eğitim & Kariyer & Kişisel Gelişim :: Eğitim Hayatı :: Yurt Dışında Eğitim ve Yaşam-
Buraya geçin: